FAQ

/FAQ
FAQ 2014-07-23T15:48:31+00:00

Veelgestelde vragen (FAQ)

Er komen mensen bij ons op bezoek, kan dat en wat zijn de kosten?

Uw gasten zijn ook van harte welkom op de camping, voor bijvoorbeeld een kopje koffie, mits u dit vooraf even meldt bij de receptie. Zij mogen kosteloos tot uiterlijk 23:00 uur blijven.

Mag ik mijn auto ook op de camping parkeren?

U mag op aankomst- en vertrekdag met uw auto naar de kampeerplaats rijden om de bagage te lossen en te laden. Daarna verzoeken wij u de auto op de parkeerplaats te zetten. Op de camping moet er stapvoets worden gereden i.v.m spelende kinderen.

Hoe laat kan ik op mijn aankomstdag terecht op de camping?

Voor het kamperen geldt: – dag van aankomst 14.00 uur – dag van vertrek 11.00 uur.
Voor de verhuur accommodatie geldt: – dag van aankomst 15.00 uur – dag van vertrek 11.00 uur Wanneer u langer wilt blijven, is dit soms mogelijk. Vraagt u naar de ‘verlenging einde dag’ bij de receptie.

Hoeveel borg moet ik betalen?

Voor het kamperen betaalt u een borg van €20,-. Dit is voor de douche- en de slagboomsleutel die u bij aankomst ontvangt. Bij vertrek krijgt u bij inlevering de borg weer terug.

Wat kan ik allemaal bij de receptie regelen?

Bij de receptie kunt u terecht voor oa: broodjes, internetkaartjes, ansichtkaarten, fiets- en wandelroutes, fietsverhuur, kranten en voor al uw omgevingsvragen.

Mag ik een hond meenemen in een accommodatie?

U mag uw hond meenemen in de accommodatie. Wij vragen u wel zelf een matje oid voor de hond mee te nemen en de hond niet op de matrassen en kussens te laten liggen die in de accommodatie aanwezig zijn.

U betaalt €2,50 per nacht per hond. U betaalt daarnaast €10,00 extra schoonmaakkosten.

Zijn honden op de camping toegestaan?

Ja. Honden zijn gedurende het hele seizoen welkom. Voor een hond geldt wel een meerprijs per nacht van €2,50. Honden dienen op het campingterrein overal aangelijnd te zijn en altijd buiten de camping te worden uitgelaten.

Tot hoe laat kan ik op de vertrekdag op de camping blijven?

Voor onze kamperende gasten en de gasten in een accommodatie is de uitchecktijd 11.00 uur. Een verlenging van het einde van de dag is soms mogelijk. U betaalt hiervoor een kleine vergoeding en mag dan tot 18.00 uur op de plaats of in de accommodatie verblijven.

Tot hoe laat kan ik op de aankomstdag uiterlijk aankomen?

Gedurende het seizoen is de receptie dagelijks tot 17.00 uur geopend. Indien u later aankomt, kunt u tot uiterlijk 22.00 uur nog inchecken. Wel is het verstandig dat u nog even door geeft hoe laat u aan komt. Mocht u niet ingecheckt kunnen worden, kunt u op de intercom drukken. Wij kunnen u dan nog het terrein oplaten, zodat u hier kunt verblijven. De volgende ochtend kunt u zich dan aanmelden.

Is er draadloos internet (wifi) op de camping?

Ja. Het netwerk is over de gehele camping te ontvangen. U kunt bij de receptie toegangskaartjes kopen met een code. Er zijn kaarten per dag, meerdere dagen en per week te koop. Kosten per dag €1,-

Als ik reserveer, moet ik dan reserveringskosten betalen?

Nee, u hoeft bij ons geen reserveringskosten te betalen.

Heb ik TV-signaal op mijn kampeerplaats?

Wij hebben geen tv aansluiting bij de kampeerplaatsen. Natuurlijk bent u vrij om uw eigen schotel mee te nemen.

Heeft u speciale voorzieningen voor minder validen?

Onze camping heeft geen voorzieningen speciaal ingericht voor mindervalide.

Ik heb een kortingspas (ACSI, CCI, ANWB…), geldt deze bij u op de camping?

Ja, de ACSI kaart is geldig in het laagseizoen (1.4.2014 t/m 5.7.2014 en 23.8.2014 t/m 30.9.2014).
Met Hemelvaart en Pinksteren bent u ook van harte welkom met minimaal verblijf van respectievelijk 4 en 3 nachten. De CCI en ANWB kaart etc. zijn bij ons niet geldig.

Heeft u ook seizoenplaatsen?

Ja. Wij hebben 4 soorten seizoenplaatsen. Hiervoor kunt u op de volgende link klikken: Seizoen- maandplaatsen

Heeft u plaatsen voor campers?

Ja, al onze comfortkampeerplaatsen zijn ook geschikt voor campers. Velen hiervan staan op een verharde ondergrond die onder het gras zit. Ook kunt u gebruikmaken van ons camper servicepunt voor het lozen van vuilwater en het bijvullen met vers water. Voor de prijzen kunt u kijken op de tarievenlijst toeristisch kamperen.

Kan ik bij het reserveren een voorkeursplaats opgeven?

Ja, dat kan. Waar mogelijk houden wij graag rekening met uw wensen voor een specifiek plaatsnummer of een bepaalde ligging. Indien de door u gewenste plaats niet meer beschikbaar is in de gevraagde periode, geven wij u met plezier andere mogelijkheden door waaruit u kunt kiezen. Wanneer u een voorkeursboeking heeft betaald u €8,- extra.

Kan ik kosteloos annuleren?

Zie hiervoor: Annuleringsfonds

Heeft u ook jaarplaatsen waar ik een stacaravan of chalet op kan plaatsen?

Op onze camping zijn verschillende jaarplaatsen voor stacaravans en chalets. Indien u belangstelling heeft voor een jaarplaats, kunt u contact met ons opnemen. Wij kunnen u dan alle informatie geven en uw vragen beantwoorden.

Kan ik ook voor 1 of 2 nachten een Waterchalet, safaritent of chalet huren?

Onze verhuuraccommodaties worden voor minimaal 2 nachten verhuurd. In het hoogseizoen alleen per week. Wanneer u hier voor 1 nacht wilt komen, kunt u wel verblijven in een Trekkershut.

Kan ik mijn caravan bij u stallen in de winter?

Ja, wij bieden de mogelijkheid om uw caravan hier te stallen. De kosten hiervoor zijn €150,-. Binnen stalling is bij ons niet mogelijk.

Is het mogelijk om op de camping fietsen en bolderwagens te huren?

Ja, wij verhuren fietsen van ‘Op zo’n fiets’. De fietsen zijn te huur bij de receptie (ook kinderfietsen, tandems). Wij verhuren geen bolderwagens en skelters.

Kan ik op de camping mijn was doen?

Ja, in het sanitair gebouw op veld 2 bevindt zich een wasruimte met een wasmachine en droger en ook naast de ‘Piep In’.. Deze functioneren met speciale muntjes die u bij de receptie kunt kopen. Wasmiddel zult u zelf mee moeten nemen of kopen bij de receptie.

Is het toegestaan om op de camping te barbecueën of een kampvuur te maken?

Barbecueën is toegestaan, mits de nodige veiligheidsvoorschriften daarbij worden nageleefd. Wij stellen het erg op prijs als u een aantal tegels onder de barbecue neerlegt. Deze kunt u ook bij de receptie ophalen.  Open vuur is te allen tijde verboden.

In welke periode is er animatie voor de kinderen op de camping?

Hierover vindt u specifieke informatie op de volgende pagina: Animatieprogramma

Kan ik voor een langere periode een chalet huren?

Ja, dit is bij ons mogelijk. Wanneer u hier meer informatie over wilt ontvangen kunt u contact met ons opnemen.

Is er een zwembad aanwezig op de camping?

Nee, wij hebben geen zwembad. We hebben wel een recreatiemeer waar u op de zomerdagen heerlijke in kunt afkoelen of kunt zonnebaden op de ligweide.

Is het ook mogelijk om een tv te huren?

Ja, dit kan. U kunt een tv met digitenne huren voor €4,- per dag. Mocht u dit willen kunt u dit doorgeven aan de receptie.

Kunnen er op de camping ook koelelementen ingevroren worden?

Natuurlijk is dat bij ons mogelijk. Als u uw naam op de koelelementen zet, bewaren we ze voor u in onze vriezer.

Ondergaande zon bij de Pingo Camping de Watermolen